سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ASP.Net چیست ؟

ASP.Net چیست ؟

ASP.Net چیست ؟ asp مخفف کلمه Active Server Page میباشد که یک تکنولوژی از خانواده  Dot Net برای توسعه و طراحی سایت حرفه ای (طراحی سایت , سئو سایت , طراحی سایت ) محسوب میگردد. مایکروسافت در اولین نسخه آن در حدود سال 2003 از نسخه های ابتدایی آن شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر به نسخه های 6.1 طی تقریبا 15 سال رسیده است. این تکنولوژی توسط دو زبان #C و VB قابل توسعه میباشد که در هرکدام از قواعد دستوری هر زبان پشتیبانی میکند.

 

asp 300x225 - ASP.Net چیست ؟طراحی حرفه ای با ASP.Net

 

برای نوشتن یک سایت کاملا حرفه ای به صورت 0 تا 100 با تکنولوژی NET. چه مواردی باید مسلط باشیم ؟

  1. مسلط بودن به یکی از زبان های برنامه نویسی vb.net یا #c یکی از شرط های لازم برای مدیریت پشت صحنه کدها در یک طراحی سایت با تکنولوژی asp.net میباشد.
  2. مسط بودن به بخش مدیریت اطلاعات و داده ها که توسط نرم افزار SQL SERVER انجام میشود از دیگر بخش های مهم هست که برای مدیریت اطلاعات توسعه دهنده باید به آن دانش داشته باشد.
  3. برای یک طراحی حرفه ای که به صورت اکرچ بیس پیاده سازی شده است باید در نظر داشته باشین که برای چیدمان صفحه یعنی ظاهر کاربری شما باید به زبان HTML-CSS دانش کافی داشته باشید. تا بتوانید آنچه در عکس توسط گرافیک کار طراحی میشود را به یک سایت پویا تبدیل کنید.
  4. از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید آن است که سرعت لود تمامی صفحات زیر 10 ثانیه حداکثر باشد که از مهمترین عوامل بالا رفتن نرخ بازدید کاربر از سایت شما خواهد بود، میباشد.
  5. استفاده از یکی از فریم ورک های جاوا اسکریپت برای مدیریت Front End  طراحی سایت (طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی ساخت سایت , قیمت طراحی سایت ) یک امر بسیار مهم میباشد. زیرا که تعیین کننده تعاملاتی هست که در سمت کاربر تراکنش ها انجام میشود. حال اگر تمامی تعاملات با سرعت قابل قبول و صحت بالا انجام شود کاربر اطمینان بیشتری را نسبت به سایت پیدا خواهد کرد.
  6. دقت در نحوه UX یا تجربه کاربری یعنی اینکه نحوه قرار گیری المان ها روی صفحه با یک هوشمندی خاصی باشد. حتی ترکیب رنگی که برای قرارگیری المان ها در باکس ها یا طراحی فلت استفاده میشود چشم نواز باشد از دیگر عوامل مهم یک طراحی سایت حرفه ای میباشد.
  7. آشنایی با مفاهیم امنیتی از مسائلی هست که ASP.Net  برای یک طراحی سایت حرفه ای به خوبی آن را پشتیبانی میکند برهمین اساس توسعه دهندگانی که با دقت به این آیتم توجه داشته باشند میتوانند یک سایت حرفه ای را تولید کنند.

نکته : در کل بین تمامی زبان های برنامه نویسی وجه اشتراک هایی وجود داره که به عقیده من کل زبان های برنامه نویسی را میتوان در یک جمله کلیشه ای مختصر کرد و آن هم اینست که  “کثرت در عین وحدت ” یعنی تنوع های خیلی زیاد در عین واحد بود کلام و گفتار آن ها.

 

نیازهایی که در طراحی سایت با ASP.Net پیش رو داریم چیست ؟

طراحی سایت با ASP.Net نیازمندی هایی را دارد که در اینجا به صورت مختصر به آن اشاره میکنیم.

  1. برنامه نویس توسعه دهنده و مسلط به زبان #C یا VB برای توسعه بک اند
  2. یک سیستم با سیستم عامل ویندوز 10 که بر روی آن ویژوال استادیو نصب شده باشد.
  3. نیاز به مرورگر کروم یا موزیلا برای نمایش خروجی سایت و همچنین برای تست خروجی و دیباگ کردن

طراحی سایت با ASP.Net به صورت اسکرچ بیس

در طراحی سایت با ASP.Net به صورت اسکرچ بیس به اینگونه میباشد که طرح اولیه بر روی کاغذ به صورت دوبعدی انجام میشه و طراح در اولین مرحله تمامی صفحات را بر روی کاغذ طراحی میکند. در مرحله دوم طراح، طرح ایجاد شده را به کمک نرم افزار های ادیت عکس به یک تصویر خام با المان های موجود تبدیل میکند. در این مرحله کار برای دمو به صورت تصاویر یا پاورپوینت به مشتری نمایش داده میشود و طی یک جلسه نواقص موجود و تغییراتی که مشتری میخواهد انجام میشود.

پس از انجام تغییرات و اتمام کار ، کار نهایی شده یعنی تصاویری که تایید شده برای تبدیل شدن به کدهای  HTML و CSS به دست فرانت اند کارها داده میشود تا UI سایت آماده شود. در همین حین بک اند کار در کنار آماده شدن ظاهر سایت شروع به انجام میشود که توسعه دهندگان در این بخش پشت صحنه کار را انجام میدهند. در نتیجه در آخرین مرحله موقع اتصال بک اند و فرانت اند به هم میرسد که این کار توسط برنامه نویسان انجام میشود و سایت آماده بهره برداری میشود.

 

چرا طراحی سایت اسکرچ بیس با ASP.Net

یکی از دلایلی که خیلی از مشتریان این روش را انتخاب میکنند آن است که دوست دارند آن چیزی که دقیقا در ذهن خود دارند به نمایش گذاشته شود و برهمین اساس نیاز است که طرح اجرایی نهایی دقیقا همان چیزی شود که مشتری در ابتدای کار در ذهن خود داشته است.

برهمین اساس نیاز است که کل کار به صورت اسکرچ بیس انجام شود که حال در این بین در انتخاب تکنولوژی یکی از پیشنهادهای ما ASP.Net میباشد زیرا که بخاطر پشتیانی شرکت مایکروسافت که صاحب امتیاز این تکنولوژی هست ماندگار و دوام آن را بالا میدانیم. علاوه بر این بحث بروزرسانی آن هم هر شش ماه یکبار با ارائه مطالبی جدید انجام میشود که خود این موضوع مزید بر علت میباشد.

البته در کنار این تکنولوژی میتوان به زبان PHP هم که خود یک زبان برنامه نویسی میباشد اشاره کرد که اساسا بر پاسه وب طراحی شده و یک زبان اسکریپتی سبک میباشد که برای تولید وب اپلیکیشن استفاده میشود.از فریم ورک های معروف PHP میتوان به فریم ورک لاراول اشاره کرد که نزد برنامه نویسان این زبان محبوبیتی بالقوه دارد.