سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا گوگل

Google Panda یک تغییر در الگوریتم رنکینگ نتایج جستجوی گوگل است که برای اولین بار در فوریه 2011 منتشر شد. هدف الگوریتم گوگل پاندا کاهش رتبه سایت های با کیفیت کم نمایش سایت های با کیفیت بالاتر در ابتدای نتایج جستجو است.

نام پاندا از یکی از مهندسان گوگل به نام Nevneet Panda گرفته شده که توسعه دهنده تکنولوژی بود که امکان ایجاد و به کاربردن این الگوریتم را فراهم ساخت. با فعال شدن الگوریتم پاندا تغییر مثبت در رنکینگ وب سایت های خبری و شبکه های اجتماعی به وجود آمد و طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) هایی که شامل تبلیغات متعدد بودند،‌ با افت رنک مواجه شدند. این تغییر به مرور بر 12 درصد از کل نتایج جستجو اثر گذاشت.

google panda - الگوریتم پاندا گوگل

 

در دوسال اول بعد از انتشار گوگل پاندا، این الگوریتم به صورت ماهانه آپدیت می شد،‌ اما گوگل در مارچ 2013 اعالام نمود که از این به بعد، آپدیت های آینده نامحسوس تر و ادامه دار خواهد بود. گوگل در 18 جولای 2015 پاندا نسخه 4.2 را منتشر نمود که به مرور برای کلیه وب سایت ها اعمال شد.

گوگل پاندا بر رنکینگ  (سئو سایت) همه سایت یا بخش مشخصی از سایت (بهینه سازی سایت) تاثیر می گذارد و بر روی صفحه خاصی اثر ندارد. این الگوریتم با در نظر گرفتن تعدادی از صفحات با کیفیت کم یا با محتوای تکراری،‌ ترافیک کل یا بخشی از سایت را کاهش می دهد.