سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو کلاه سیاه چیست ؟

برای تعریف سئو سایت کلاه سیاه که در مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد اینگونه باید در نظر بگیرید که به مجموعه اموری گفته میشود که باعث تغییر در رتبه گوگلدر زمان بسیار کوتاه برای طراحی سایت شما میشود، شاید از نگاه اول سئو کلاه سیاه خیلی جذاب و مثمر ثمر باشه چونکه سریعا به نتیجه میرسه و باعث پیشرفت رتبه طراحی سایت میشه و شما بازخورد مشتری رو از سایت میبینید. اما نکته ای که وجود داره اینه که بعد از گذشت مدتی کوتاه سایت(طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی , ساخت سایت) شما به اصطلاح گوگل پنالتی میشه و در نتایج جستجو دیگر دیده نمیشوید.سئو کلاه سیاه جزو روش هایی هست که اگر الگوریتم های گوگل (پاندا،پنگوئن) متوجه آن شوند سایت شما پنالتی خواهد شد.(قیمت طراحی سایت)

سئو کلاه سیاه چه ضرری برای وب سایت دارد؟

تکنیک های سئو کلاه سیاه بر خلاف قوانین و ناهمسو با گوگل و سایر موتورهای جستجو است. د همین راستا برای سایت هایی که مرتکب خلاف شوند، مجازات هایی را در نظر گرفته است. اگرچه در ابتدا یک اخطار برای جبران این نقض قانون به سایت هایی که از این روش استفاده کرده اند داده میشود ، ولی ادامه دادن به روش های سئو کلاه سیاه باعث پایین آمدن رتبه سایت ها در نتایج جستجو و در آخر حذف شدن سایت از لیست نتایج موتورهای جستجو خواهد شد.

روش های سئو کلاه سیاه

در ادامه برخی از روش های سئو کلاه سیاه که باید از انجام آن ها بپرهیزید را برایتان لیست کرده ایم. به خاطر داشته باشید انجام این روش ها ممکن است در کوتاه مدت مفید به نظر برسد، اما در پایان منجر به حذف شدن سایتتان از لیست نتایج موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل که مهم ترین موتور جستجو است، خواهد شد.

  1. کپی کردن مطالب : کپی کردن محتوا از سایت های مختلف 100 درصد باعث افت شدید سایت میشود و شک نداشته باشید که گوگل توسط الگوریتم های هوشمند خود توانایی تشخیص متن کپی را دارد.
  2.  خرید بک لینک: یکی از نکات خیلی مهم در سئو سایت داشتن بک لینک معتبر است اما گوگل بشدت با خرید بک لینک برای ارتقاء سایت مخالف است و این کار را جزو دسته غیر مجاز خود میداند. پس بهتره هرچه میتوانید لینک سازی مفید داشته باشید.
  3. متن های پنهان : در گذشته مدیران سایت مطالب پنهانی و نامرئی را در صفحه های اصلی سایت قرار میدادند تا موتورهای جستجو هنگام آنالیز سایت با وجود متن های کلیدی فریب بخورند و رتبه بهتری به این سایت بدهند اما با هوشمند شدن الگوریتم های گوگل بشدت توسط گوگل نقض شد زیرا که خواننده با مراجعه به سایتی که روی آن کلیک کرده بود محتوای بی مربوطی به آنچه میخواست مشاهده میکرد به همین عات توسط گوگل این فریب کاری بسیار مورد مجازات قرار میگیرد.
  4. تکرار کلمات کلیدی : اگر در یک نوشته از کلمه کلیدی آن صفحه بیش از حد معقول استفاده شده باشد به اصطلاح توسط گوگل شناسایی میشود امتیاز ضعیفی را در رتبه دهی سئو برای سایت لحاظ میکند.