سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش Html: تگ DOCTYPE

آموزش Html: تگ DOCTYPE

با آموزش Html: تگ DOCTYPE همراه شما هستیم:

همانطور که می دانید در دنیای طراحی سایت یا ساخت سایت صفحات اینترنتی بسیاری وجود دارند. این صفحات اینترنتی باید بگونه ای برای نمایشگر ها قابل شناسایی باشند. با استفاده از تگ <DOCTYPE!> ما می توانیم به Html  بفهمانیم که در حال حاضر از چه نوع نسخه Html  در حال استفاده می باشیم. اگرچه استفاده نکردن از این تگ می تواند مشکلی برای شما ایجاد نکند ولی طبق کنسرسیوم جهانی وب یعنی  W3C استفاده کردن از ان تگ تقریبا الزامی می باشد و استفاده نکردن از آن ممکن است ببرای صفحات وب شما در مرور گر های مختلف اشکال ایجاد کند. همچنین بدلیل آنکه از لحاظ Validation یا اعتبار سنجی جهانی نمی تواند مناسب باشد ممکن است رتبه شما را در موتور های جستجو گوگل با مشل روبه رو کند و از لحاظ سئو سایت در رتبه خوبی قرار نگیرید.(طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت , قیمت طراحی سایت)

برای Html نسخه های متفاوتی وجود دارد که در حال حاضر ما در این آموزش از نسخه Html5 استفاده می کنیم.

در ادامه یک نمونه از سند Html5 را باهم می بینیم:

 

ساختار های مختلف برای دستور <DOCTYPE!>:

در نمونه سند بالا دستور <DOCTYPE!> برای Html5 عنوان شد ولی برای اطلاعات بیشتر دو نمونه دیگر از  دستور <DOCTYPE!>  برای Html نسخه HTML 4.01 و XHTML 1.0 را قرار می دهیم.

نسخه HTML 4.01:

 

در این نسخه شما قادر هستید از تگ های استایل مانند bgcolor، background و… استفاده کنید و این نمونه بسیار برای صفحات قدیمی که از CSS پشتیبانی نمی شنود مناسب می باشند.

نسخه XHTML 1.0:

 

در این نسخه هم مانند نسخه پیشین عمل می شود و همچنین باید توجه داشته باشید که سند XHTML از نحوه نگارش در XML پیروی می کند.