سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادگیری زبان php بهتراست یا Asp.net

یادگیری زبان php بهتراست یا Asp.net

برای آنکه بدانید یادگیری زبان php بهتراست یا Asp.net باید گفت که هردو زبان از زبان های رایج برای برنامه نویسی در حوزه طراحی سایت(ساخت سایت , سئو سایت , طراحی سایت) هستند. در بین برنامه نویسان و طراحان سایت همیشه این مسئله وجود دارد که برای یادگیری زبان از کدام زبان تحت وب ازجمله php  و  Asp.net بهتر است استفاده کنند؟! راستش را بخواهید ممکن است هرکس با توجه به زمینه کاری یا علاقه مندی خود یکی از این دو زبان را برتر بداند. ولی این این نکته حائز اهمیت می باشد که هر زانی می تواند ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته باشد و به لحاظ های مختلف دارای برتری نیز باشند.(قیمت طراحی سایت , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی)

download - یادگیری زبان php بهتراست یا asp.net

سرعت یادگیری

به لحاظ یادگیری این دوزبان، php یک زبان اپن سورس و کدهای کوتاه شده و ساده تری دارد و تنها با نوشتن کدها در Notepad می توانید به سادگی آن هارا اجرا کنید ونیاز به کامپایل کردن ندارد. ولی برای یادگیری Asp.net شما نیاز دارید تا کدهایتان را درون نرم افزار Visual Studio بنویسید که بدون شک از بهترین نرم افزار های برنامه نویسی در نیا به شمار می آید. شکل نوشتاری دستورات در این زبان به صورت زبان C#.NET یا VB.NET می باشد که یادگیری این دو به نسبت زبان php کمی سخت تر به حساب می آید.

به لحاظ سرعت از دوجنبه توسعه و سرعت بارگذاری قابل بررسی می باشد.

سرعت توسعه

منظور از سرعت توسعه اینست که طراحی و پیاده سازی سایت توسط برنامه نویس چقد زمان می برد. برای بالابردن سرعت برنامه نویسی اگه از ابزارهای از پیش ساخته شد استفاده شود سرعت php در مقایسه با Asp.net می تواند بالاتر باشد و لی اگر از فریمورک ها و کامپوننت هایآماده استفاده نشود می توان Asp.net را بالاتر از php دانست.

سرعت بارگذاری

سرعت بارگذاری هم منظور همان سرعت لود شدن سایت می باشد. سایت هایی که توسط php برنامه نویسی شده اند در ابتدا توسط وب سرور تفسیر می شوند ولی سایتهای Asp.net از قبلکامپایل شده و توسط ماژول های وب سروربارگذاری خواهند شد. در نتیجه به لحاظ تئوری می توانیم بیان کنیم که سرعت Asp.net از php بیشتر است ولی بسیاری از برنامه نویسیان به این وضوع اعتقادی ندارند. علت هم در این موضوع می باشد که افرادی که Asp.net  کار می کنند چون تحت ویدوز کارکرده اند و درک خوبی از اپلیکیشن های تحت وب ندارند همه ی کد هارا همانند کد نویسی در سی شارپ پیاده سازی می کنند در نتیجه کد های سمت کلاینت ها با باعث کاهش سرعت می شود و سایت شما را کند می کند. در هرصورت برای سایت های بزرگ و دارای پیچیدگی بهتر است از زبان Asp.net استفاده شود.

امنیت

بحث دیگری که در این زمینه وجود دارد مسئله امنیت می باشد.به لحاظ امنیتی هردو زبان سعی کرده اند مسائل امنیتی را رعایت کنند ولی اگر خواهیم واقع بین تر باشیم Asp.net به لحاظ رعایت مسائل امنیتی از php عملکرد بهتری داشته است چراکه Asp.net برخی تونسته در مقابل حمله برخی همچون XSS ها را گیرد.

سئو

به لحاظ مسایل مربوط به سئو هردو زبان یکسان می باشند و تفاوتی بین آن ها نیست و خود برنامه نویس باید به رعایت اصول سئو بپردازد و دانش کافی در این زمینه راداشته باشد و سایت خود پیاده سازی نماید.

SEO Mistakes Fix Hero 1024x532 - یادگیری زبان php بهتراست یا asp.net

بازار کاری

اگر بخواهیم به لحاظ بازار کاری این دوزبان را مقایسه کنیم asp.net از طرفداری بیشتری برخوردار است وافرادی که می خواهند با این زبان سایتشان طراحی شود حاضرند پول بهتری نسبت به زبان php بدهند. البته در کشور های دیگر به جزء ایران این امر برعکس می باشد و برای زبان های متن باز مثل php متقاضی بیشتری وجود دارد.

در نهایت این شما هستید که با توجه به طرح اولیه خود برای ایجاد سایت باید مزایا و معایب هردو زبان را در نظر بگیرید و سپس به انتخاب زبان مورد نظر بپردازید.