سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه تفاوتی بین سایت استاتیک و داینامیک وجود دارد؟

چه تفاوتی بین سایت استاتیک و داینامیک وجود دارد؟

تقسیم بندی وب سایت ها به دو گروه سایت های داینامیک و سایت ها استاتیک انجام می شود. برای طرح اولیه ساخت سایت باید بدانیم که موضوع اصلی برای طراحی سایت چیست؟(چه تفاوتی بین سایت استاتیک و داینامیک وجود دارد؟) آیا به دنبال طراحی یک سایت فروشگاهی (طراحی سایت شرکتی)که به معرفی و فروش کالا و محصولات می پردازد نیاز دازیم یا تنها بدنبال طراحی سایت شخصی برای معرفی یا بیوگرافی شخص خاصی می باشید.

از این رو انتخاب نوع تقسیم بندی ها برای انتخاب نوع سایتتان با توجه به فعالیت شما در آن زمینه بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد.

در ابتدا برای درک بهتر این موضوع به تعریف هرکدام از انواع سایت های داینامیک و استاتیک می پردازیم.(سئو سایت , قیمت طراحی سایت)

 

طراحی سایت داینامیک 440x220 - چه تفاوتی بین سایت استاتیک و داینامیک وجود دارد؟

سایت های استاتیک

سایت های استاتیک درواقع به سایت هایی گفته می شود که تنها از صفحات Html که  همان زبان نشانه گذاری  می باشد استفاده شده باشد. طراحی صفحات وب بدین صورت شاید در نگاه اول کار ساده ای باشد ولی نمی تواند مناسب برای بسیاری از افراد که دانش برنامه نویسی در این زمینه را ندارند داشته باشد. چراکه برای تغییر در هر بخش از سایت شما نیاز به دانشی دارید که بتوانید کد های مربوط به ان قسمت را ویرایش کنید یا حتی کد html اضافه تری نیز وارد کنید.

در این حال اگر شما حتی از دانش برنامه نویسی هم بهره مند باشید و بخواهید روزانه تغییراتی را در سایت خود ایجاد کنید قطعا مطمئن باشید که دچار مشکلات فراوانی خوهید شد و حتی می تواند شما را از داشتن سایت نیز منصرف کند.

photo 2015 10 06 01 51 32 jpg 1394 07 14 - چه تفاوتی بین سایت استاتیک و داینامیک وجود دارد؟

مثلا برای اینکه بخواهید در سایت شخصی خود از نمونه کارها به صورت روزان استفاده کنید این امر باعث می شود تا شما مجبور باشید برای هر بخش صفحه جدا با ویژگی مشترک بین صفحات دیگر ایجاد کنید و برای هرغکس کد مربوطه را وارد کنید.

از این رو باید گفت سایت های استاتیکی  به پایگاه داده متصل نمی باشند و بصورت غیر پویا کار می کنند.البته این راهم باید گفت این اشکالات بدین معنی نمی اشد که سایت های استاتیک کاربردی ندارند ولی اگر شما بخواهید سایتی داشته باشد که نیاز به تغییرات روزانه ندارد می توانید از سایت های استاتیکی استفاده کنید ولی این راهم توجه داشته باشید که سایت های استاتیکی هزینه بالاتری نسبت به سایت های داینامیک و پویا خواهند داشت.

 

سایت های داینامیکی

سایت های داینامیکی سایت هایی هستند که هم دارای مدیر سایت می باشند و هم دارای یک پنل مدیریت محتوا می باشد. کار کردن با سایت های داینامیکی و پویا معمولا نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی ندارد. شما در این نوع ازسایت ها به راحتی می توانید یک صفحه ایجاد کنید و ویژگی های خاصی را که در آن صفحه به آن نیاز دارید به راحتی اضافه کنید. همینطور باید گفت که کنترل تمام این موارد ه دست مدیر سایت است و سایت های داینامیک از انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند. امروزه بسیاری از سایت هایی که مشاهده می کنید سایت های داینامیک و پویا می باشند که هم کار کردن با آن ساده تر می باشد هم هزینه کمتری برای ایجاد و طراحی یک سایت خواهد داشت.

dynamic site acceleration - چه تفاوتی بین سایت استاتیک و داینامیک وجود دارد؟

تفاوت بین سایت های داینامیک و استاتیک

حال می خواهم به موضوع اصلی که همان تفاوت بین سایت های داینامیک و استاتیک می باشد بپردازم.

از جمله تفاوت هایی که می توان از آن ذکر کرد اینست که سایت های ایستا یا استاتیک نیاز به تغییرات مداوم ندارند و نیز خدماتی به صورت آنلاین در اختیار نمی گذارند. تنها به نمایش و معرفی یک شخص یا محصول می توانند بپردازند.

در کل همانطور که گفتیم هزینه ویرایش و نگهداری و مدیریت این گونه سایت ها بسیار بالاتر خواهد بود.

اما سایت های داینامیک باتوجه به ویژگی که دارند به راحتی می توان اطلاعات را ویرایش و تعییر داد، و برای ایجاد سایت های فروشگاهی و معرفی محصولات بسیار مناسب می باشد. طراحی این گونه سایت ها از هزینه ی کمتری برخوردار است و سرعت طراحی و ایجاد این گونه سایت ها از سرعت بالاتری نسبت به سایت های ایستا برخوردار است.

از طرفی چون بسیار مهم است که سایت طراحی شده در موتورهای جستجو در رتبه بالایی از موتور های جستجو گوگل قرار بگیرد، سایت های داینامیک چون به پایگاه داده php یا asp متصل اند می توانند اطلاعات خود را بروز کنند که این امر هم در سایت هایی که به صورت فروشگاهی می باشند اهمیت بالایی دارد هم موجب می شود نسبت به سایت های استاتیک از رتبه و رنکیک بالاتری نسبت به بقیه سایت ها برخوردار باشند.