سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت بین فروشگاه ساز ووکامرس و پرستاشاپ

تفاوت بین فروشگاه ساز ووکامرس و پرستاشاپ

فروشگاه ساز ها می تواند مقرون به صرفه تر و از لحاظ کارکرد و بهره وری بهترین عملکرد را بشما بدهد. امروزه با گسترش تجارت الکرونیک در دنیای وب بسیاری از افراد ترغیب می شوند تا با راه اندازی یک سایت فروشگاهی (طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت)به راحتی بتوانند محصولات و خدمات خود را ارئه دهند.(تفاوت بین فروشگاه ساز ووکامرس و پرستاشاپ)

این امر از این رو حائز اهمیت می باشد که در بسیاری از موارد باعث کاهش هزینه ها از جمله کاغذ می شود. شما می توانید رسید خرید خود را به صورت آنلاین دریافت کنید و در نتیجه در استفاده از کاغذ صرفه جویی می شود. همچنین در شهر های  بزرگ که رفت آمد با مشکل مواجه است ازین طریق از ترافیک درون شهر نیز کاسته می شود.(طراحی سایت , سئو سایت , قیمت طراحی سایت)

prestashopvswoocommerce - تفاوت بین فروشگاه ساز ووکامرس و پرستاشاپ

 

پس می توان گفت ساخت سایت فروشگاهی مزایایی بسیار دارد و در بسیاری موارد می تواند به شهر ما کمک کند. اما موضوع مهم اینست که طراح سایت برای ساخت چنین فروشگاهی از چه روشی باید استفاده کند تا بتو اند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. ما در این قسمت قصد داریم با استفاده از معرفی برخی از مزایا و معایب این دو فروشگاه ساز ووکامرس و پرستاشاپ شما را در انتخاب راه درست راهنمایی کنیم.

وجود پشتیبانی و منابع قویی

یکی از مواردی که بسیار مهم است اینست که فروشگاه سازی که انتخاب می کنید دارای پشتیبانی و منابع قویی برای رفع مشکلاتی که احیانا ممکن است به وجود بیاید داشته باشد. چون ممکن است فردی که از این فروشگاه ساز استفاده می کند دسترسی به برنامه نویس اختصاصی یا استخدام آن را نداشته باشد

PrestaShop vs WooCommerce - تفاوت بین فروشگاه ساز ووکامرس و پرستاشاپ

 

یکی از این موارد که پشتیبانی بسیار خوبی دارد فروشگاه ساز ووکامرس می باشد.این فروشگاه ساز منابع و سایت های بسیاری را دارد که نحوه عملکرد و کارکردن با آن را بشما آموزش می دهد. و اکثر سوالاتی را که ممکن است برای شما ایجاد سده باشد را در این سایت ها می توانید پیدا کنید . بهترین سایت ها در این زمینه سایت همیار وردپرس، وردپرس فارسی می باشند.

فروشگاه ساز بعدی می تواند فروشگاه ساز پرستاشاپ باشد که می توان گفت نسبت به ووکامرس از گستردگی منابع همانند وکامرس برخوردار نیست اما اخیرا سایت هایی مانند آی پرستا با انتشار نسخه های جدید و بروز رسانی های خود توانسته یک پشتیبانی قوی برای استفاده کنندگانا از این فروشگاه ساز باشد.

سرعت و عملکرد

در این قسمت می خواهیم به لحاظ سرعت و عملکرد ، آنها را مقایسه کنیم. می توان گفت که ووکامرس بدلیل وجود افزونه های فراوانی که مربوط به کش سیستم می  باشد وجود دارد باعث بابردن کیفیت سرعت شده است. ولی پرستا شاپ بدلیل عملکرد ضعیف خود در قسمت کش ممکن است فروشگاه شما را باکندی مواجه کند که البته برای بهبود عملکرد در این قسمت راه کار های خوبی نیز ارائه شده است.

بخش انبار و حمل ونقل

به لحاظ بخش انبار و حمل ونقل هردو فروشگاه ساز به خوبی عمل کرده اند به گونه ای که فروشگاه ساز پرستاشاپ با مشخص کردن مکان، حجم، و اندازه بسته مورد نظر هزینه را برای مشتری مشخص می کند و این جزئیات می تواند کمک بهتری به انتخاب مشتریان کند

 

PrestaShop vs WooCommerce - تفاوت بین فروشگاه ساز ووکامرس و پرستاشاپ

 

بازاریابی اینرنتی

به لحاظ بازاریابی اینرنتی یا تخفیفات هردوفروشگاه ساز خوب عمل کرده اند ولی مزیتی که پرستاشاپ می تواند نسبت به ووکامرس داشته باشد اینست که علاوه برنمایش تخفیف برای محصول، می تواند هدیه یا جایزه ای نیز برای مشتری قرار دهد. مثلا می تواند بگوید که به ازای خرید دو عدد از فلان محصول می تواید یک محصول رایگان داشته باشد. همچنین سیستم امتیاز دهی در هر دو فروشگاه ساز برای مشتریان می تواند از مزیت های این دو بشمار برود

 

 

 

درگاه های پرداخت

به لحاظ درگاه های پرداخت هردو فروشگاه ساز به خوبی عمل کرده اند و می توان گفت که همه ی درگاه های بانک های عضو شتاب در این دو فروشگاه ساز فعال می باشند.

جستجوی محصولات

از لحاظ جستجوی محصولات فروشگاه ساز پرستاشاپ به خوبی عمل کرده و باتوجه به اولویت بندی نیز می تونانید محصول خود را انتخاب کنید. ولی باید گفت که فروشگاه ساز ووکامرس با زیاد شدن محصولات شما در این زمینه به خوبی عمل نمی کند و کند می باشد

images 1 - تفاوت بین فروشگاه ساز ووکامرس و پرستاشاپ

سئو

به لحاز سئو هردو فروشگاه ساز عملکرد خوبی دارند و پرستاشاپ می تواند شما را در رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجوی گوگل شما را بالا ببرد و همچنین برای فروشگاه ساز ووکامرس با نصب افزونه yoast می توانید به سئو سایت و محصولات خود در موتور های جستجو گوگل کمک شایانی انجام دهید

google - تفاوت بین فروشگاه ساز ووکامرس و پرستاشاپ

 

نکته آخر

در پایان می توان گفت که هرکدام از این فروشگاه ساز ها می تواند معایب و مزایای خود را داشته باشند و شما با توجه به نیاز و کارایی که این دو فروشگاه ساز دارند می تواید.