سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساده ترین زبان برنامه نویسی چیست؟

ساده ترین زبان برنامه نویسی چیست؟

ساده ترین زبان برنامه نویسی چیست؟ یکی از موضوعاتی میباشد که می گوید ساده ترین زبان برنامه نویسی همیشه ساده و عاری از پیچیدگی نیستند ولی در این مطلب قصد داریم تا شمارا با چند نمونه از زبان های ساده برنامه نویسی که می تواند دید اولیه و مناسبی از دنیای برنامه نویسی را به افراد مبتدی ارائه دهد توضیح دهیم.(طراحی سایت , سئو سایت , قیمت طراحی سایت)

زبان HTML

یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی که برای توسعه طراحی سایت نیز از آن بسیار استفاده می شود زبان HTML می باشد . گرچه این زبان به عنوان یک زبان برنامه نویسی نیست ولی به عنوان یک زبان نشانه گذاری می تواند برای ساخت سایت صفحات وب مناسب باشد.(طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی)

htmll1 - ساده ترین زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان پایتون

زبان پایتون هم جزء یکی از زبان های ساده و محبوب در بین برنامه نویسان می باشد. این زبان به دلیل قدرت خوانایی بالا و سینتکس های ساده ای که دارد دربین برنامه نویسان بسیار محبوب شده است. بسیاری از تازه کاران در عرصه برنامه نویسی علاقه مندند تا با این زبان شروع به یادگیری برنامه نویسی کنند.

python programming 670x335 w600 - ساده ترین زبان برنامه نویسی چیست؟

جاوا اسکریپ

زبان بعدی زبان جاوا اسکریپ است که بدلیل آنکه دربین زبان های دیگر از خلاقیت بسیار بیشتری برخوردار است بسیار محبوبیت دارد و همچنین باید گفت این زبان یک زبان اپن سورس و ترکیبی است که ترکیبی از زبان های سی، سی پلاس پلاس و جاوا است.

Javascript for Beginners 670x377 w600 - ساده ترین زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان php

زبان php هم یکی دیگر از زبان های پرکارببرد در حوزه طراحی وب می باشد.این زبان هم یک زبان اپن سورس و اسکریپتی است که می تواند در توسعه و یا طراحی سایت های داینامیکی بسیار استفاده شود.

articles 55 IfSwwL46Bw - ساده ترین زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان R

زبان R یکی دیگر از زبان های ساده برنامه نویسی است. ویژگی ای که این زبان دارد این است که اپن سورس است و برای محاسبات آماری و گرافیکی استفاده می شود. این زبان براساس زبان های اس و اسکیم پیاده سازی شده است همچنین در ایجاد اشکال گرافیکی و نمودار ها بسیار قدرتمند است و بدلیل توسعه این زبان توسط کارببران با ارائه بسته های ایجاد شده از محبوبیت خاصی برخودار می باشد.

زبان Shell

زبان Shell، این زبان برای این طراحی شده است تا توسط شل یونیکس اجرا شود. زبان شل بیشتر برای تغییر فایل یا اجرای برنامه یا نمایش متن کاربرد دارد. از آنجایی که کامپیوتر ها به زبان صفر و یک نوشته شده اند و فهم آن برای افراد بسیار دشوار می باشد از این منظوز در سیستم عامل ها پوسته یا برنامه ای به نام شل وجود دارد. این زبان قادر است تا با ترجمه زبان صفرو یک از طریق زبان کرنل لینوکس آن را به زبان قابل فهم برای بشر تبدیل کند.

زبان Ruby

زبان Ruby نیز  یک زبان داینامیک و اپن سورس می باشد. این زان بسیار ساده است و همانند زبان جاوااسکریپت از خلاقیت بسیاری برخوردار است. این زبان یک زبان برنامه نویسی شیئ گرا و چند منظوره نیز  هست. از ویژگی های جالب زبان روبی مدیریت حافظه خودکار و سیستم داینامیک تایپ می باشد.

در پایان زبانی که می خواهم از آن یاد کنم زبان برنامه نویسی جاوا می باشد. این زبان یک زبان چند منظوره و شئ گرااست. این زبان به طور خاص طراحی شده تا کمترین وابستگی را برای پیاده سازی داشته باشد. از این زبان برای بازی سازی، اپلیکیشن های موبایل یا توسعه وب می توان استفاده نمود.