سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره طراحی اپلیکیشن موبایل چه می دانید؟

درباره طراحی اپلیکیشن موبایل چه می دانید؟

درباره طراحی اپلیکیشن موبایل چه می دانید؟ اولین موضوعی که در طراحی اپلیکیشن برای موبایل به نظر هر فردی ممکنه بیاد اینه که اولا واژه “اپلیکیشن” به چه معناست؟! واژه اپلیکیشن یا به اختصار App همان نرم افزار های کاربردی هستند که برای پیشبرد اهداف کاربر یا شمای نوعی به کار می رود. مثلا شما می توانید در هر کجای کشور خود باشید بدون آنکه دسترسی به تلویزیون داشته باشید، به راحتی با نصب یک اپلیکیشن تلویزیون آنلاین به تماشای برنامه مورد علاقه خود به پردازید.(طراحی سایت , ساخت سایت , سئو سایت )

mobile 284x300 - درباره طراحی اپلیکیشن موبایل چه می دانید؟

امروزه با تنوع انواع تکنولوژی، اپلیکیشن های موبایل می توانند کارایی بسیاری برای افراد داشته باشند و کار مارا در مسائل روزانه آسانتر کنند. حتی بسیاری از صاحبان برند ، برای بالا بردن اهداف خود در بازار رقابت با طراحی یک اپلیکیشن و ارائه خدمات خود می تواند آن را به مردم شناسانده و افراد بیشتری را برای جذب کالای خود داشته باشند. این خود می تواند یک نوع برند سازی در بازار رقابت ها یا یک نوع رقابت در بازاریابی دیجیتال باشد.(طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت , قیمت طراحی سایت)

در اصول طراحی اپلیکیشن موارد بسیاری وجود دارد که یک طراح به عنوان شاخص های کاری خود باید آنها در نظر بگیرد و آن موارد را رعایت کند. از جمله موارد مهم:

توجه به پلتفرم یا سیستم عامل

یک طراح اپلیکیشن اول باید بداند که پلتفرمی که می خواهد برای آن اپلیکیشنی طراحی کند چه نوع پلتفرمی می باشد و از چه سیستم عاملی پشتیبانی می شود، سپس با توجه به سیستم عامل مورد نظر که می تواند اندروید یا ios باشد به طراحی اپلیکیشن اندروید یا اپلیکیشن ios بپردازد.

ios  300x171 - درباره طراحی اپلیکیشن موبایل چه می دانید؟

 

از جمله موارد دیگر که باید مدنظر باشد اینست که دستورالمل های این نوع سیستم عامل ها مدام درحال تغییر می باشد و یک طراح و برنامه نویس خوب باید به تغییر دستورالعمل هایی که سیستم عامل های مختلف ارائه می دهند توجه کند تا بتواند طرحی با کیفیت و زیبا و کارامد برای ارائه در بازار داشته باشد تا هم در دستگاه های مختلف دچار مشکل نشود و هم افراد بتوانند به راحتی از آن ها بهره ببرند.

کارایی اپلیکیشن در بازار رقابت ها

خب اولین چیزی که برای یک طراح ممکنه سوال به وجود بیاید ایکه “نرم افزار مورد نظر من برای چه قشر افراد استفاده می شود و چه کارایی باید داشته باشد؟”

پس توجه به این نکته نیز ضروری است که طراحی اپلیکیشن خیلی پیچیده نباشد و از موضع مورد نظر برنامه نویس خیلی دور نباشد، این خیلی مهم است که کاربر بتواند به راحتی با فقط با چند لمس ساد از طریق گوشی مراه خود با  یک اپلیکیشن ارتباط برقرار کند و از کار کردن با آن لذت ببرد.

توجه به مقیاس اپلیکیشن در دستگاه های مختلف

ممکن است افرادی که می خواهند از نرم افزار کاربردی شما استفاده کنند تنها به استفاده کنندگان از گوشی های موبایل ختم نشود و افرادی هم باشند که بخواهند با استفاده از تبلت یا سیستم عامل ویندوز در کامپیوترشان بهره ببرند. پس باید بحث مقیاس پذیری را در طراحی یک اپلیکیشن بسیار پر اهمیت بدانید.

android - درباره طراحی اپلیکیشن موبایل چه می دانید؟

اهمیت گرافیک و زیبایی در طراحی یک اپلیکیشن

همیشه باید توجه داشته باشید که یک طراح چه طراح به عنوان طراح سایت یا طراح اپلیکیشن و یا حتی یک طراح گرافیک باید دید خوبی نسبت به رنگ ها داشته باشد چرا که هماهنگی و هارمونی ای که بین رنگ های یک کار طراحی شده وجود دارد می تواند تاثیر بسزایی در جذب افراد برای استفاده هایی مکرر از اپلیکیشن شما داشته باشد.

ui ux - درباره طراحی اپلیکیشن موبایل چه می دانید؟

شما باید گرافیکی که برای طراحی اپلیکیشن خود مد نظر قرار می دهید به نوع کاربردی که آن اپلیکیشن دارد هم مرتبط باشد و به لحاظ طراحی چه رنگ ها و یا لوگو ها مهم است که در چه ابعاد و اندازه ای طراحی شوند و چه رنگ هایی را بکاربریم.