سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید

زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید

باگسترش تکنولوژی ها و استفاده روز افزون افراد از وسایل مختلف مثل موبایل و تبلت، به تبع نیاز به ساخت برخی اپلیکیشن ها جزء نیاز های روزانه بشمار می رود. طراحی اپلیکیشن می تواند با زبان های متفاوتی انجام شود. ولی باید بدانیم که هرکدام از این زبان ها ویژگی ها و کارایی های خاص خود رادارند. اما زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید چیست؟(طراحی سایت , ساخت سایت , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت فروشگاهی)

BLOG EN 0510 Most Useful Coding and Programming Languages to Know - زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید

یکی از مهمترین گام ها در شروع کار با اندروید، انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای اندروید می باشد. و همین اتنخاب اگر بدرستی انجام گیرد می تواند بهترین شروع برای طراحی اپلیکیشن اندروید باشد.

برای برنامه نویسی و یا طراحی اپلیکیشن اندروید زبان های متفاوتی وجود دارند که هرکدام دارای خصوصیات و نکات پیچیده و حائز اهمیتی میباشند.(سئو سایت , قیمت طراحی سایت , طراحی سایت)

زبان جاوا

پرکاربردترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای اندروید، زبان جاوا می باشد، همچنین بدلیل محبوبیت زیاد گوگل پشتیبانی خوبی از این زبان دارد.

بهترین برنامه ای که می توان برای کدنویسی با زبان جاوا معرفی کرد برنامه ی اندروید استدیو (Android Studio) می باشد

ساخت برنامه اندروید - زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید

البته می توان گفت یادگیری این زان بدلیل کدنویسی های پیچیده برای افراد مبتدی ممکن است کار پیچیده ای باشد براین اساس پیشنهاد می کنیم برای افراد متدی که تازه می خواهند شروع به یادگیری ببرنامه نوسی نمایند از زبان های ساده تر دیگری شروع کنند.

زبان C#

سی شارپ نیز یک زبان برنامه نویسی شی گرا همانند جاوا می باشد که از خانواده زبان C این زبان توسط ماکروسافت طراحی شده و بسیار قدرتمند است. از ترکیب این زبان با یونیتی می توان در توسعه بازی ها تاثیر چشمگیری داشت. اما فراموش نکنید که اگر میخواهید به صورت همزمان هم بازی تولید کنید هم یک اپلیکیشن طراحی کنید باید یادگیری یونیتی را کنار گذارید. چون محدودیت های زیادی راه عنوان یک توسعه دهنده نرمافزار های کاربردی که غیر از بازی هستند برای شما ایجاد می کنند.

images?q=tbn:ANd9GcSam5 wScXLbI75azteLwPdhV6BIU 9xKp54EAjX3UnR s1WQgBbg - زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید

زبان Pythone

هرچند می دانید که زبان برنامه نویسی اندروید از پایتون پشتیبانی نمیکند ولی بازارهایی وجود دارند که این امکان را برای برنامه نویسان مهیا کرده است. درنتیجه می توانید برنامه خود را به اپلیکیشن تبدیل کنید و به صورت موفقیت آمیزی در دستگاه های اندرویدی نصب کنید. یکی از این ابزار ها Kivy که بسیار پرکاربرد و محبوب نیز هست می باشد.

python - زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید

استفاده از این زبان میتواند یک شروع لذت بخش برای آغاز برنامه نویسی باشد. ولی باید گفت که متاسفانه توسط اندروید استدیو پشتیبانی نمیشود. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که برنامه ای به نام B4A وجود دارد که امکان استفاده از زبان بیسک را در اندروید ایجاد می کند. اما نمی توان گفت که این مورد بهترین گزینه برای انتخاب باشد.

FVAND9611 png - زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید

زبان Kotlin

زبان Kotlin هم یکی از زبان های دیگر برای اندروید بشمار می رود. این زبان همانند جاوا در ماشین های مجازی جاوا اجرا می شود. تفاوتی که این زبان با زبان جاوا دراد در این است که یادگیری آن بسیار ساده است و پیچیدگی های زبان جاوارار ندارد. در کل این زبان پیشنهاد خوبی است برای کسانی که می خواهند به تازگی شروع به یادگیری برنامه نویسی به زبان اندروید داشته باشند.

kotlin - زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید

زبان هایی که در این قسمت معرفی کردیم تنها برخی از زبان های مناسب برای طراحی اپلیکیشن بود و چندین زبان برنامه نویسی دیگر وجود دارند که می توانند زبان های مناسبی برای طراحی یک اپلیکیشن توسط اندروید باشند.