سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار طراحی سایت

نرم افزار طراحی سایت

طراحی سایت یکی از رشته های پرطرفدار امروزه می باشد. نرم افزار های بسیاری در بازار وجود دارند که با خرید آن ها یا با دانلود بسیاری از این نرم افزار ها از اینترنت می توانید حتی بدون داشتن دانش برنامه نویسی در زمینه وب به طراحی یک سایت (طراحی سایت , سئو سایت , طراحی سایت) زیبا و واکنشگرا نیز بپردازید.

بهترین نرم افزار طراحی سایت

علاوه بر استفاده از نرم افزار های رایگان برخی از CMS های رایگان می باشند که مدیر یک سایت می تواند بدون داشتن هیچگونه دانش برنامه نویسی از آن استفاده نماید. یکی از این موارد Joomla می باشد.

566 16joomla 300x124 - نرم افزار طراحی سایت

Joomla همانطور که گفتیم یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که با ایجاد صفحات واکنشگرا محیط پویایی را برای مدیر سایت (طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی  ) جهت ایجاد و صفحات انعطاف پذیر و یک پنل مدیریتی مناسب ایجاد می نماید. از جمله دیگر ویژگی هایی که این سیستم مدیریت محتوا دارد می توان به کد باز بودن این نرم افزار دانست به گونه ای که افراد با داشتن دانش برنامه نویسی می توانند به راحتی در بخش های مختلف آن نفوذ کرده و تغییراتی را ایجاد کنند. و این خود یکی از معایبی است که این نرم افزار استفاده از آن را برای برنامه نویسان دچار تردید کرده است. همچنین وجود برخی از باگ های امنیتی به این شک و تردید ها نیز افزوده است.

WordPress هم از دیگر CMS هایی است که ماند جوملا یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که نوع کاربرد آن مانند جوملا است و هسته برنامه نویسی شده آن زبان های php و my sql می باشد و کد باز بوده و می توان در کدهای برنامه نویسی آن تغییراتی ایجاد کرد که درواقع به آن open source می گویند. این سیستم مدیریت محتوا اساسا برای وبلاگ نویسی استفاده می شود. البته براساس نیاز هایی که مدیر سایت (ساخت سایت , قیمت طراحی سایت) دارد می تواند استفاده از این CMS هم متفاوت باشد.

wordpress logo 300x186 - نرم افزار طراحی سایت

اما برای داشتن سایت هایی با امنیت بالا که شخصی قادر به دسترسی کدهای شما نداشته باشد باید از نرم افزار هایی استفاده کنید که امکان دسترسی به کدهای آن نباشد یا به عبارتی open source نباشد.

یکی دیگر از نرم افزار های طراحی سایت که توسط شرکت مایکروسافت تهیه و تولید شده است Visual Studio می باشد. این نرم افزار با به کاربردن زبان هایی مانند ASP.NET و با استفاده از #C یا VB می تواند به طراحی سایت به همراه پایگاه داده نیز بپردازد

3617.3 300x208 - نرم افزار طراحی سایت

نرم افزار های کدنویسی بسیار دیگری نیز وجود دارند که از جمله آن Adobe Brackets می باشد. این نرم افزار بسیار سبک بوده و دارای رابط کاربری بسیار مناسبی می باشد. توسط این ویرایشگر می توانید کدهای خود را که به صورت HTML, CSS, and JavaScript  نوشته اید بهینه کنید. این نرم افزار که توسط شرکت Adobe تهیه و تولید شده است می تواند ترمرکز برنامه نویس را جهت کد زنی بسیار افزایش دهد چراکه در هنگام کد نویسی با ارایه کدهای آماده می تواند تسریع بسیاری در کد نویسی برنامه نویس باشد.

Brackets 300x169 - نرم افزار طراحی سایت

اما نرم افزار مشابه دیگر نرم افزار  Dreamweaver ،Adobe Brackets  می باشد که آن هم محصول شرکت ادوبی است و بسیار قدرتمند عمل کرده است و شما می توانید از این نرم افزار علاوه بر HTML 5 و CSS 3  زبان ها از زبان های برنامه نویسی قدرتمند دیگری چون PHP، ASP.NET  استفاده نمایید که پیشتر در نر م افزار Visual Studio قادر به استفاده از آن بودیم. اما از معایبی که می توان برای آن نام برد سنگینی برنامه است که ممکن است استفاده از آن شما را منصرف کند در این صورت برنامه Brackets همانند آن عمل کرده و بسیار سبک بوده و میتاند جایگزین مناسبی باشد.

Dreamweaver 32lcly9pll8f66f15iio00 300x171 - نرم افزار طراحی سایت

در پایان می توان گفت برنامه های طراحی سایت بسیاری در اینترنت وجو دارد و می توانید با استفاده از آن ها به طراحی یک سایت واکنشگرا با تمام ویژگی های مورد نیاز یک سایت، خود طراحی کنید اما در اینجا ما تنها به چند نمونه از برنامه های مشهور در این حوزه نیز پرداختیم.